Fiets vakantie zomer 2022

12 juli 2022 - Utrecht, Nederland

Dit jaar gaan Pieternel en Kees een fietstocht rond de Alpen maken. Voor het eerst gaan we verslag doen in deze reislogger; althans dat gaan we proberen.

Op 15 en/of 16 juli rijden we eerst met de auto naar Wasserburg aan de Bodensee en van daaruit gaan we door Zwitserland naar Como in 8 dagen; dan naar het oosten ten zuiden van de Alpen en op enig moment naar het noorden door de Alpen en terug naar Wasserburg over de Königsee - Bodensee radweg. De eerste 8 dagen weten we al waar we slapen; daarna bekijken we het per dag.

Hiervoor hebben we twee Santos fietsen (zeg maar de Rolls Royce onder de fietsen) gekocht met uitstekende specificaties (voor de liefhebber: schijfremmen, gates carbon riem, pinion versnellingsbak (18 versnellingen), son naafdynamo + forumslader, Ortlieb voor- en achtertassen (de eerste keer dat we gingen fietsen (7(8) jaar geleden) hadden we achtertassen van de Hema, die na 1 dag stuk waren)). Woensdag 6 juli zijn ze afgeleverd en hierbij wat foto's van het moois.

Als je het leuk vindt kun je onze reis volgen, maar daar schrijven we het niet alleen voor; we schrijven deze reisblog ook voor ons zelf.

1. Judith:
    14 juli 2022
    Wat leuk. Ik wens jullie een hele mooie reis toe. Mooie fietsen!
  2. Hanneke Kreijns:
    14 juli 2022
    Veel plezier, Just en ik zullen jullie zeker volgen!
  3. Hanneke Toemen HT:
    14 juli 2022
    En veel foto’s posten!! Veel plezier en ausdauer!!!
  4. Just:
    14 juli 2022
    Wat leuk om een mooie fietsreis, door het hooggebergte nog wel, te kunnen volgen.
    Enthousiast ben ik meteen op de kaart jullie route gaan bekijken. Volgens google fiets je het eerste stuk (242 km) van Wasserburg naar het Comomeer in 14 uur en 18 minuten. Verstandig om het in het begin rustig aan te doen en 8 dagen over dat stuk te doen. Of hebben die mooie nieuwe E-bikes van jullie niet zo’n groot bereik 😜…
    Over dat laatste stuk, de Bodensee Konigssee Radweg, las ik:
    ‘Vooral geschikt voor fietsers die graag over bergachtig terrein rijden.’

Ik heb veel respect voor jullie sportiviteit en wens jullie veel sterkte en plezier toe.
    Groeten, Just
  5. Welmoed Roos:
    14 juli 2022
    Leuk dat we jullie kunnen volgen. Morgen een goede reis naar het startpunt gewenst. En dan van start op de prachtige fietsen. We kijken uit naar jullie belevenissen.
  6. Wim Meulen:
    15 juli 2022
    Bon voyage
  7. Zuzana:
    16 juli 2022
    Veel succes en plezier! Moedig van jullie, jullie hebben m’n bewondering.