Fiets vakantie zomer 2022

12 juli 2022 - Utrecht, Nederland

Dit jaar gaan Pieternel en Kees een fietstocht rond de Alpen maken. Voor het eerst gaan we verslag doen in deze reislogger; althans dat gaan we proberen.

Op 15 en/of 16 juli rijden we eerst met de auto naar Wasserburg aan de Bodensee en van daaruit gaan we door Zwitserland naar Como in 8 dagen; dan naar het oosten ten zuiden van de Alpen en op enig moment naar het noorden door de Alpen en terug naar Wasserburg over de Königsee - Bodensee radweg. De eerste 8 dagen weten we al waar we slapen; daarna bekijken we het per dag.

Hiervoor hebben we twee Santos fietsen (zeg maar de Rolls Royce onder de fietsen) gekocht met uitstekende specificaties (voor de liefhebber: schijfremmen, gates carbon riem, pinion versnellingsbak (18 versnellingen), son naafdynamo + forumslader, Ortlieb voor- en achtertassen (de eerste keer dat we gingen fietsen (7(8) jaar geleden) hadden we achtertassen van de Hema, die na 1 dag stuk waren)). Woensdag 6 juli zijn ze afgeleverd en hierbij wat foto's van het moois.

Als je het leuk vindt kun je onze reis volgen, maar daar schrijven we het niet alleen voor; we schrijven deze reisblog ook voor ons zelf.