2022-08-02 Landeck - Lermoos over de Fernpas 56km 796 hoogtemeters 29,7

2 augustus 2022 - Lermoos, Oostenrijk

Vorig jaar hadden we de Fernpas met de bus gedaan vanwege het slechte weer en de sombere beschrijvingen: veel grind, steil, druk. Maar nu durfden we het wel aan. Het weer was net als gisteren prima en de bergen staken prachtig af tegen de blauwe lucht. Het is inderdaad voornamelijk een grindweg door het bos maar wel afgescheiden van het verkeer (heel veel) dus druk was het niet. Afgezien van een paar stukken waar we moesten duwen (vooral omdat je met te lage snelheid niet goed genoeg kunt sturen om kuilen en geulen in de weg te ontwijken) was het wel te doen. Wel is een gekke ervaring dat je nadat je de pas hebt bereikt (op hetzelfde punt als de auto's) nog een flink eind moet klimmen.

De afdaling ging over het grind ook noiet zo snel en we hebben een kamer geboekt in Lermoos met uitzicht op de Zugspitze (i.e. de hoogste berg van Duitsland, vlakbij Garmisch Partenkirchen).

foto's volgen

1. Angelique Tuzkapan:
    3 augustus 2022
    Jullie hebben inmiddels heel wat passen gedaan deze vakantie. Knap hoor! Grind op de weg is nooit leuk. Ik ben gisteren onderuit gegaan op een steil grind en keienpaadje. Lag ik onder mijn kar😅. Gelukkig liep het goed af.