2022-07-17 Wertach - Romanshorn 107 km 748 m omhoog 34,5 graden

17 juli 2022 - Romanshorn, Zwitserland

De afstand tussen Wertach en Romanshorn was inderdaad te hoog gegrepen. Als je de afstand neemt uit google maps en/of osmand is dat nooit de afstand die de fietsroute neemt; 112 km bleek dus uiteindelijk ruim 140 te zijn. In Sankt Margrethen, na 107 km, hebben we de trein genomen naar Romanshorn. Het was overigens wel schitterend; je fietst een groot gedeelte in de "gipfelwelt": liefelijk heuvel-landschap met de alpentoppen op de achtergrond; het laatste stuk gaat langs de Bodensee, ook niet verkeerd.

We zijn gestart op 915m hoogte en geeindigd op 406m; geklommen 748m en dus gedaald 1257m. De dag-statistieken vind je bij de foto's.

Morgen gaan we vanuit hier naar (de (hopelijk niet)) Kloten.

onderkomen

we hadden voor het gemak de jeugd herberg geboekt en ook nog afgesproken om daar te eten. Omdat we zo laat waren, zaten we in een heel naargeestige lege ruimte te eten, nadat we het met de microwave hadden opgewarmd. Het was eiegenlijk niet te eten.