2022-07-24 Bellinzona - Como 78,9 km 682 hoogte meters 37,9 graden

25 juli 2022 - Como, Italië

Ook nu hebben we 2 etappes samengevoegd: Bellinzona - Agno - Como en ook nu was het daar weer veel te heet voor. Maar omdat we vandaag de tocht door Zwitserland gingen afsluiten hebben we het toch helemaal uitgefietst.

Hier zijn de cijfertjes van de trip tot nu toe en van vandaag:

2022-07-24 statistiek trip en laatste dag Zwitserland

Om van Duitsland naar Italië te komen hebben we dus 603 km gefietst in 42 uur. We hebben 4696 hoogtemeters gemaakt en de maximale hoogte was 2100 m. Wijzelf vinden het een top-prestatie :) We zijn wel blij dat we van het ritme af zijn; het vooruit boeken van onderkomens geeft druk en het combineerde slecht met de ongelofelijke warmte. Zwitserland is een mooi land en vele stukken reden we door prachtige omgevingen redelijk ongestoord, maar door de bergen is het wel veel drukker en ruik je de overbelaste koppelingen van de auto's die je rakelings passeren. Wellicht zijn er betere routes, maar wij hebben de nationale routes 5 en 3 gereden (die zijn overigens prima "ausgeschildert") en de kleinere routes lijken allemaal nog uitdagender dan deze en hadden zeker langer geduurd.

Wij zijn blij dat we in Italië zijn en wat meer dag bij dag kunnen indelen. Vandaag hebben we nog een hotel in Lecco geboekt, maar we gaan eerst met de boot naar Bellagio en hoeven dan nog maar 21 km te fietsen.  En daarna zien we het wel; we houden jullie op de hoogte.

(vergeet niet naar de foto's te kijken)