2022-07-25 Como - Lecco (eerst met boot naar Bellagio) 25 km 182 m omhoog 45 (!) graden

26 juli 2022 - Lecco, Italië

We zijn vandaag eerst heerlijk met de boot naar Bellagio gevaren. Het was weer warm maar op een boot is het altijd goed uit te houden. Hier wat foto's:

fietsen voor op de bootfietsen voorop

Como vanuit het meerComo vanaf het meer

fontein vlakbij Comofontein vlak bij Commo

Tremezzo@Welmoed : hier woonden tante Willy en oom Otto; we zijn er nog eens naartoe gereden

Daarna zijn we op de fiets naar Lecco gereden; een leuke stad maar minder mooi dan Como. We werden daar allerhartelijkst ontvangen door de hotelier/chef-kok van ristorante Orestino (onthoud die naam) en we zijn bij hem gaan eten. Hij kwam diverse gerechten voor Pieternel aan tafel bereiden en alles smaakte fantastisch.

kok aan tafel voor Pieternel (1)

kok aan tafel voor Pieternel (2)

overheerlijk toetje

We kunnen maar niet beslissen wat we morgen gaan doen. Vanavond heeft het hier ge-onweerd gevolgd door afkoeling met wat regen. We gaan het morgen wel zien en houden jullie op de hoogte.

1. Welmoed Roos:
    26 juli 2022
    Dat bezoek aan tante Willy en oom Otto kan ik me nog goed herinneren. Het was de eerste (en enige) keer dat ik ze daar bezocht heb. We hebben toen ook een boottochtje gemaakt, ik denk id naar Bellagio. Jij ging toen bridgen, Kees.
    Een rustdag is misschien een goed idee?
  2. Christa:
    27 juli 2022
    Fabeltastisch! Leuke verhalen en foto's. De perfecte vakantie. Je ziet zo ongelooflijk veel meer, staat hoog op mijn lijstje zo'n fietsvakantie en nu helemaal!