2022-07-26 Lecco - Maderno (Gardameer) 77 km 392 hoogtemeters 37 graden

27 juli 2022 - Toscolano-Maderno, Italië

We zitten nu in Maderno in Villa Belvedere en inderdaad het uitzicht over het Gardameer is heel mooi. Gister zijn we vanuit Lecco langs de Adda (dat is de riveir die het Comomeer doorstroomt) naar het zuiden gereden. Dat was een prachtige fietsroute, maar toen we afsloegen richting Bergamo was het een stuk moeilijker om de route te vinden. We hebben de trein naar Brescia genomen (bij de eerste trein was dat wel een uitdaging: de deuren gingen dicht voordat we erin waren vanaf het lage perron; gelukkig hielpen twee mannen ons door de deuren open te houden en te helpen te tillen) en zijn vanuit daar naar het Gardameer gefietst over cyclovia Brescia - Salo.

Om 16:30 heeft Pieternel een heel mooi hotel geboekt, waar we dachten rond 19:30 te zijn. Onderweg moesten we ook nog schuilen voor een onweersbui met hagel . Op het eind moesten we een klein stukje klimmen. We maakten de fout om Google maps op fietsen te laten staan en de eerste route was zo steil dat we een eindje de fietsen omhoog hebben geduwd tot we het niet meer zagen zitten. Ook de tweede route was te steil om te fietsen en ging na een eindje duwen over in trappen. Pas toen viel het kwartje: de auto route moest te doen zijn. Dus na een stevige klim kwamen we hier gisteravond om 21:30 aan. De keuken was al dicht, maar gelukkig konden we onze ijzeren voorraad benutten voor een salade op het balkon met uitzicht op het Gardameer.

1. Angelique Tuzkapan:
    27 juli 2022
    Trappen zijn lastig te doen met de fiets, met onze karren trouwens ook. Wij zoeken dan ook meestal een andere route op. Fijne tocht verder!
  2. Just:
    27 juli 2022
    Wat zijn jullie toch een bikkels👏.
    Met veel plezier lees ik jullie verhalen en bekijk ik de mooie foto’s.
    Wees voorzichtig en geniet!
  3. Welmoed Roos:
    27 juli 2022
    Volgens mij maken die hoge temperaturen de tocht wel extra zwaar. Met de fiets in de trein doen heb ik ook minder leuke ervaringen. Maar jullie redden het toch maar allemaal. Petje af. Gelukkig heeft Pieternel altijd paprika ea groenten bij zich. Toch? Wat zullen jullie lekker hebben geslapen.