bagage

21 juli 2022 - Attinghausen, Zwitserland

Jullie vragen je misschien af wat verhuisbedrijf Boone - Bakker zoal meesleept. We hebben nu ieder de beschikking over Ortlieb achter- en voortassen en een stuurtas. Verder heeft Pieternel een bidon aan het stuur en ik een grote (1l) bidon (voor thee) op de voorbuis. Verder heb ik nog een tas dwars achterop. Dit zit erin:

• Kees achter 1 : al onze kleren
  • Kees achter 2 : chromebook, opladers, bloknote + pen, slippers voor ons beiden
  • Kees voor 1 : wandelschoenen (al 1 keer gebruikt in Wertach en misschien straks in de Dolomieten), wandelsokken + zeeppoeder
  • Kees voor 2 : waslijn + knijpers en zwemspullen inclusief handdoeken
  • Kees dwars achter: jassen (voor als het regent), helmen als we ze niet ophebben, kabel om fietsen vast te zetten, gereedschap
  • Pieternel voor 1 : drinken (water en thee)
  • Pieternel voor 2 : toiletspullen voor ons beiden
  • Pieternel achter 1+2 : proviand + bestek + toebehoren
  • in onze stuurtassen zitten alle zaken die we bij de hand willen hebben (geld, telefoon, zonnebril, zonnebrand, paspoort, e-reader, zakdoekjes, etc)

De reden dat we 2 tassen inruimen voor eten is dat we nooit toevallig op de plek waar we trek in iets krijgen een gelegenheid vinden. Ook als we 's avonds ergens moe arriveren, maken we liever zelf te eten dan dat we er weer eropuit moeten om een restaurant te vinden (als dat er al is).  Onze ervaring na 8 jaar fietsvakanties dat uit eten gaan tegen gaat staan, terwijl we wat we zelf klaar maken ontzettend lekker vinden. Natuurlijk gaan we wel uit eten als dat goed uitkomt; het verschilt ook per land: de Duitse "gutbürgerliche küche" houden we niet zo van, in Frankrijk is eigenlijk niets onderweg, in Italie nemen we vaak een uitstekende lunch, Zwitserland weten we nog niet.

1. Welmoed Roos:
    22 juli 2022
    Goed georganiseerd, zo te lezen. Ik kan me voorstellen dat elke dag uit eten gaan niet leuk meer is.